Dinsdag 12 januari exhibition Edge2 Isthmus

12 januari 2016 - Alonnah, Australië

Dinsdag 12 januari exhibition Edge2 Isthmus

Vandaag staat er een culturele activiteit op het programma. We rijden naar Alonnah de hoofdstad van Bruny Island. In Alonnah is een politiebureau, een hospitaal en een school. Dat lijkt normaal maar voor een plaats met maar 300 inwoners (de helft van de totale populatie op Bruny) is dat wel veel. Het is wel een noodzaak vanwege de geïsoleerde positie van Bruny.

Het gebeuren vindt plaats in de Alonnah Hall. Er is (Jazz)muziek, 2D en 3D kunst. Ik dacht nog... ‘2D’ en ‘3D’ kunst!!! Het gaat bij ‘2D’om een gewoon schilderij en bij ‘3D’ om voorwerpen. En nu vrij vertaald uit de brochure: . . . De Edge2 Isthmus groep verbindt visuele kunst met hedendaagse muziek en geomorphologie van de Neck van Bruny Island. De Neck is het gedeelte van het eiland dat het noordelijke deel met het zuidelijke deel met elkaar verbind. Met deze exhibition geeft MOFO het eiland Bruny en Zuid-Tasmanië de kans om zich als regio te profileren . . .

Het is goed dat deze uitgebreide beschrijving aanwezig is. Zelf zou ik de relatie met het aanwezige kunst en dat specifieke deel van Bruny niet hebben gelegd. Het getoonde is best goed. Ik heb alleen moeite met dit soort thema's. Deze abstracte werken zouden bij zoveel andere thema's ook geen slecht figuur hebben geslagen. Wat wel leuk is dat je nu een beeld krijgt van de locale kunstscène. Het is de eerste keer dat dit wordt georganiseerd en is van belang voor de culturele en kunstzinnige ontwikkeling van deze regio. Ik vind het dan ook bijzonder om dit te mogen meemaken.

Op de terugweg rijden we nog even langs Simpsons Bay. Ook weer zo’n prachtige omgeving. Daar staan veel huizen te koop. Er staat ook een huis te koop op een volgens Martin piepklein stukje grond (900 m2). In Nederland hebben we toch een ander beeld bij piepklein.

2 Reacties

  1. Wim van Marrewijk:
    23 januari 2016
    Maar daar wonen er ook een paar meer op een eiland
  2. Ralf:
    25 januari 2016
    Een culturele activiteit??? Ik dacht dat deze vakantie alleen om zuipen en feesten ging ?!